Тренінг "Вчимося приймати рішення"

13.10.2021

Тема:Вчимося приймати рішення.

Мета: навчити учнів аналізувати проблеми і ухвалювати зважені рішення, навчити розрізняти прості, щоденні та складні рішення, розвивати вміння ухвалювати рішення за «правилом світлофора», називати чинники, що впливають на ухвалення рішень, розвивати вміння самостійно знаходити причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки; виховувати розуміння того, що кожне прийняте рішення може мати певні наслідки.

Очікувані результати

Наприкінці заняття учні:

розрізняють прості, щоденні та складні рішення;

називають чинники, що впливають на ухвалення рішень;

пояснюють алгоритм ухвалення рішень за «правилом світлофора».

Обладнання і матеріали: підручники, роздавальні матеріали для учнів, плакат «Правила світлофора»;картки для об'єднання у групи.

Тип уроку: формування компетентностей

Форма проведення: урок-тренінг

Хід тренінгу

І. Вступна частина

1. Привітання

- Доброго дня, дорогі діти! Рада вітати вас на уроці основ здоров'я!

- Що ви робили протягом тижня, щоб бути здоровими?

- А чи добре ви сьогодні виспалися?

- А як ви щойно відпочили на перерві?

2. Зворотній зв'язок

Прийом «Незакінчене речення»

Учні закінчують речення «На минулому уроці я дізнався...».

3. Актуалізація теми уроку

Коли вибули маленькими, більшість рішень приймали за вас дорослі. Тепер вам частіше доводиться приймати самостійні рішення. Сьогодні поговоримо про те, як приймати самостійні, зважені рішення.

4. Знайомство

Вчитель пропонує учням по черзі продовжити речення: «Я переважно сам вирішую...»(з ким дружити, на які гуртки ходити, якийфільм подивитися...)

Отже, дуже багато рішень ви вже здатні приймати самостійно. Однак прийняття деяких рішень може викликати труднощі.

5. Очікування(оформлення плаката)

Учні отримують стікери, на яких записують свої очікування від заняття. Далі вчитель пропонує зачитати ці очікування і розташувати їх біля підніжжя гори (плакат). Обговорення: як ви думаєте, для чого ми визначаємо очікування від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Основна частина (засвоєння нових знань)

· Інформаційне повідомлення

Люди щодня приймають багато рішень. Усі рішення мають наслідки - позитивні або негативні. Позитивні наслідки викликають у людей приємні почуття - радість, задоволення, вдячність, повагу. Негативні - страх, сум, гнів або розпач.

Потрібно перед тим, як щось зробити чи сказати - подумати та прийняти потрібне рішення. Кожному доводиться приймати багато рішень, думати, як вчинити.

Рішення бувають:

• прості - не потребують особливого розмірковування, наприклад, яке морозиво купити, який фільм подивитися;

• щоденні або звичні - наприклад, що сьогодні вдягнути, вчити уроки чи йти гуляти;

• складні - ті, що можуть мати серйозні наслідки: скажімо, рішення, яку спеціалізацію у навчанні обрати, впливає на подальшу долю людини.

Які рішення вам доводилось приймати?

Як ви їх приймали? Швидко чи обмірковуючи? (відповіді учнів)

2. Руханка «Град»

Мета: активізувати увагу учасників, сприяти згуртованості групи.

Учасники стають у коло. Ведучий пропонує їм пригадати, як іде дощ, а за ним - град, і почати разом із ним повільно тупотіти ногами, імітуючи падіння градин. Поступово темп тупотіння доводиться до дуже швидкого, а потім сповільнюється до повного припинення.

3. Робота з підручником

У підручнику на сторінці 64 прочитати «Алгоритм прийняття зважених рішень» (вчитель вивішує поради на дошці, обговорюється кожна порада, визначаються дії)

Висновок: Щоб прийняти рішення або зробити правильний вибір, треба подолати три етапи:

Зупинитись (що саме треба вирішити?)

Оцінити наслідки (які існують можливі варіанти розв′язання проблеми? Що для нас важливо?)

Вибрати і діяти (чи відповідає кожен варіант визначеним критеріям?)

ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ.

Вчитель: Зважені рішення - це те, що люди роблять після обміркування ситуації.

Практична частина

· Робота в групах

Учнів об'єднати у 4 групи за допомогою карток.

Кожній групі роздається ситуація, учні обговорюють її і за допомогою «Алгоритму прийняття зважених рішень» вчаться приймати рішення. Демонстрація.

1 ситуація

- Добридень, Ганнусю!

- Добридень, Миколка!

Який в тебе гарний мобільний телефон, а можна я у тебе його візьму до кінця уроків?

2 ситуація

- Добридень, Тетянко!

- Добридень, Христинка!

А я сьогодні збираюся після уроків піти у парк, ходімо зі мною.

3 ситуація

Ти йдеш по вулиці зі школи і по дорозі тобі зустрічається незнайомий, який пропонує свою допомогу і хоче провести тебе до дому.

4 ситуація

Твої старші товарищі пропонують тобі поїхати з ними на річку відпочити. Які будуть твої дії?

· Робота в колі

А зараз послухайте уважно оповідання і дайте відповіді на питання після тексту.

ЯК Я САМ СЕБЕ СКРИВДИВ

Мама попросила мене сходити до магазину по хліб.

  • У мене є свої справи, - відповів я.

Сестра попросила мене винести сміття.

  • У мене є свої справи, - відповів я.

Мій друг Мишко попросив мене допомогти йому розв'язати задачу.

- У мене є свої справи, - відповів я. І став важко ходити туди-сюди, начебто в мене були свої справи. Але своїх справ у мене не було, і я став нудьгувати. Мені захотілося зробити що-небудь для мами, сестри і друга Мишка. Але вони сказали, що в них - свої справи. І пішли від мене. Я залишився один. Тоді я пішов на вулицю і став гратися із собакою Найдою. А Найда втекла від мене. Я побіг за нею, перечепився й упав у бруд. Я заплакав і пішов до дому. Я ревів щосили.

- Хто покарав вашого сина ?- запитала сусідка мою маму.

- Він сам покарав себе, - відповіла мама.

Запитання:

Про яке покарання сказала мама?

Як покарав себе хлопчик?

Чому хлопчик залишився один?

Чому всі пішли від хлопчика?

Висновок:

Той, хто цінує і поважає оточуючих, ніколи не стане їх кривдити. Завжди потрібно думати про наслідки своїх вчинків.

· Робота з підручником

Об'єднати учнів у пари, запропонувати прочитати у підручнику на сторінці 65 «Рішення, важливі для здоров'я» та відповісти на запитання.

Обговорення

1. Назвіть різні джерела інформації (новини, фільми, розважальні програми, рекламні ролики, аналітичні статті, друкована реклама, рекламні акції...).

2. Які з них найбільше заслуговують на довіру? Чому?

3. Які рекламні джерела мають найбільший вплив?

4. На вашу думку, чому?

5. Пригадайте і по черзі розкажіть про один випадок, коли на ваше рішення вплинула реклама (який мобільний телефон обрати, який йогурт спробувати...).

6. Оцініть ступінь впливу реклами на ваші рішення. Для цього проведіть у класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто майже усі свої рішення приймає під впливом реклами, а з іншого ті, хто на неї взагалі не

зважає. Решта займають місця ближче до того чи того краю.

Підсумкове завдання

Провести у класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто виступає за цілковиту заборону реклами тютюну та алкоголю, а з іншого- ті, хто категорично проти будь ­ яких її обмежень. Решта учнів займають місця ближче до того чи того краю. Хто бажає, пояснює свою позицію.

ІІІ. Заключна частина

· Рефлексія

Метод «Шість капелюхів мислення»

Учитель пропонує підсумувати урок, обговоривши проблему прийняття рішень за такими ключовими питаннями:

«Білий капелюх» - Що ви дізналися нового?

«Жовтий капелюх» - Яка актуальність цієї проблеми?

«Чорний капелюх» - Яку небезпеку становить невміння приймати правильні рішення для людини, а зокрема для дитини?

«Зелений капелюх» - Чи можете ви запропонувати свої ідеї та пропозиції стосовно покращення даної ситуації?

«Червоний капелюх» - Чи змінилося ваше відношення до цієї проблеми?

«Синій капелюх» - Підбиття підсумків.

На столах у дітей знаходяться фішки білого, жовтого, чорного, зеленого, синього та червоного кольорів. Діти за бажанням можуть обрати капелюх, дати відповідь і покласти до нього відповідного кольору фішку.

· Справджування очікувань

Переміщення стікера на плакатівідносноступенядосягненняособистоїцілітренінгу.

· Завершення тренінгу

Вправа «Побажання по колу».

Всі права захищені 2021
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати